Informacje dla rodzin przyjmujących pielgrzymów.

Przewodnik dla rodzin przyjmujących pielgrzymów

Drodzy Państwo! Pielgrzymi mają „napięty grafik”, dlatego też celem jak najlepszej jego realizacji prosimy o zapoznanie się z poniższymi sugestiami.

Procedura przyjęcia pielgrzymów:

O ustalonej godzinie prosimy o przybycie do Szkoły Podstawowej nr 2 przy ul. Zawadzkiego. Dla rodzin udostępnione zostaną parkingi:

– na terenie szkoły wjazd bramą od ul. Zawadzkiego;

– na całym odcinku ul. Zawadzkiego od bramy szkoły do skrzyżowania z ul. Św. Wojciecha (przy czym proszę pamiętać o separacji 10m ze skrzyżowaniem);

– na ul. Brzechwy, oraz po prawej stronie przedłużeniu ul. Brzechwy na terenie szkoły do wysokości wejścia do szkoły.

Parking na ul. Ceynowy jest wyłączony z użytku ŚDM, zaś wjazd na teren szkoły od tej ulicy jest tylko do dyspozycji wolontariuszy, oraz autokarów pielgrzymów. Nie będzie możliwości wejścia do szkoły od strony ul. Ceynowy.

Prosimy Państwa o wchodzenie do szkoły głównym wejściem.

Po wejściu do szkoły, prosimy o podejście do Punktu Informacyjnego, gdzie zostaną Państwo skierowani do odpowiedniej sali. Odpowiednie oznakowanie z powodzeniem zaprowadzi Państwa do miejsca w której będziecie oczekiwać na pielgrzymów. Prosimy o cierpliwość, gdyż pielgrzymi po przyjeździe będą musieli przejść odprawę w czasie której otrzymają informację o rodzinie, która ich przyjmuje.

Po przyjściu pielgrzymów do odpowiedniej sali nastąpi przydzielenie ich Państwu. Po przyjęciu pielgrzymów prosimy aby udać się razem z nimi na Nową Salę Gimnastyczną i tam oczekiwać na pozostałych (rodziny i pielgrzymów). Po zakończeniu rejestracji, nastąpi krótkie powitanie ze strony władz miasta oraz parafii.

Po zakończeniu powitań, razem z pielgrzymami udają się Państwo do swoich domów, pielgrzymi po drodze odbiorą bagaż w sali, która będzie jego przechowalnią.

 

Wskazówki ogólne:

  • Prosimy o odpowiednie zaplanowanie pory śniadania, tak by można było pielgrzymów przywieźć do Kościoła mniej więcej 10 minut przed poranną modlitwą/wyjazdem.
  • Pielgrzymi mogą samodzielnie docierać do Kościoła, jeśli wyrażą taką wolę.
  • Prosimy o informację na telefon dyżurny jeśli nie mogą być Państwo obecni w czasie przewidzianej kolacji w czwartek i piątek. Przygotujemy mały posiłek w Punkcie Informacyjnym mieszczącym się w starej kaplicy, kolację pielgrzymi spożyją u Państwa na koniec dnia.
  • Serdecznie zapraszamy do wspólnego udziału w programie w Redzie, oraz w sobotę w Gdańsku (dojazd we własnym zakresie). Po indywidualnym uzgodnieniu w Punkcie Informacyjnym, istnieje również możliwość udziału w pozostałych punktach programu.
  • Pielgrzymi mogą przejawiać chęć wieczornych spotkań we własnej grupie (np. po Mszy św.)
    i samodzielnego powrotu na nocleg. Prosimy o umożliwienie im tego, jednak proszę uczulić by po godzinie 22.00 znajdowali się w Państwa domach. Jeśli zdarzyłoby się, że jakiś pielgrzym
    o 22.30 nie będzie w domu, prosimy o kontakt z Punktem Informacyjnym (numery tel. powyżej). Komenda Wojewódzka Policji uczula by przestrzegać tej godziny ze względów bezpieczeństwa.
  • Do dyspozycji pielgrzymów i rodzin w godzinach 7-22 będzie Punkt Informacyjny, gdzie będzie można spędzić czas lub uzyskać informacje. Dostępny również będzie węzeł sanitarny.
  • W niedziele po Mszy św., pielgrzymi spędzają czas z rodzinami, można zabrać ich np. na wycieczkę. W tym dniu prosimy o zapewnienie im śniadania i obiadu (kolację otrzymają
    w ramach wieczornego ogniska, o którym poniżej). W przypadku realnej niemożności organizacji tego czasu (z przyczyn losowych, lub w przypadkach wcześniej uzgodnionych) czas zorganizują im nasi wolontariusze. Zapewnią im również obiad.
  • Chcielibyśmy, aby na pożegnalnym ognisku w niedzielę byli Państwo z nami, jednak ze względu na ograniczoną ilość miejsc jest to niemożliwe. Przepraszamy za tę sytuację i prosimy o wyrozumiałość.
  • Sugerujemy, aby w poniedziałek rano (jeśli wola pielgrzymów nie będzie inna), przygotować skromne, szybkie śniadanie, oraz przekazać pielgrzymom prowiant na drogę do Krakowa.
  • Odjazd autokarów nastąpi o godzinie 6.30, jednak prosimy dostarczyć pielgrzymów o 6.10.
  • Punkty wspólne w programie są dla nas priorytetowe, dlatego tez prosimy o punktualne przybywanie na miejsce zbiórek.
  • Identyfikator pielgrzyma jest również biletem metropolitalnym w ramach MZKZG, ważnym
    w dniach 21 – 24 lipca.
  • Bardzo dziękujemy za Waszą gościnność i prosimy w razie jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z nami.
  • Zastrzegamy, że plan może ulec zmianie, wszelkie zmiany będą podawane na stronie http://antoni-reda.pl.